رئیس دانشگاه امام رضا (ع) پاکستان: آماده دفاع از عتبات مقدسه عراق هستیم

هیئت عتبات مقدسه عراق در حاشیه فعالیتهای سومین هفته فرهنگی (نسیم کربلا) از دانشگاه امام رضا (علیه السلام) بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ در این بازدید پرچم گنبد مطهر حسینی طی مراسمی بر فراز دانشگاه برافراشته شد و سپس قاری حرم مطهر امامین کاظمین به قرائت قرآن پرداختند.

در این مراسم، «حسنین کردیزی»، رئیس دانشگاه امام رضا (علیه السلام) ضمن سخنانی گفت: «روابط دینی و اعتقادی مستحکمی میان ملت پاکستان و عراق وجود دارد، همچنین وجود پیروان اهل بیت (ع) در پاکستان سبب تحکیم این رابطه شده است و این مسئله ما را وا می‌دارد که در اینجا آمادگی خود را برای دفاع از مقدسات و عتبات مقدسه عراق اعلام کنیم».

وی در ادامه سخنان خود، حمایت آستان‌های مقدس عراق از پروژه‌های فکری و فرهنگی در پاکستان از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه امام رضا (ع) را خواستار شد.

«شیخ عدی کاظمی»، نماینده آستان مطهر امامین کاظمین نیز ضمن سخنانی در این مراسم گفت: «ما از مسئولان و دست‌اندارکان امور دینی در پاکستان می‌خواهیم آنچه را که پیامبر(ص) از ما و شما برای گسترش و نشر اسلام خواسته است، در این سرزمین منعکس کنید».

دانشگاه امام رضا(ع) پاکستان، شامل بخش‌های مختلفی اعم از حوزه علمیه، دانشکده حضرت معصومه (س)، مرکز تبلیغات اسلامی «نورالهدی»، مرکز آموزش از راه دور «نور الهدی» بخش رسانه‌های الکترونیک، موسسه علوم مدرن «ایلیا» و مدرسه «علم‌الهدی» ویژه کودکان و پسران است.

پیوست ها