خطبه دوم نماز جمعه کربلاء به امامت سید احمد الصافی در تاریخ پنجم ربیع الاول 1439 هـ مطابق سوم آذر 1396 شمسی

برادران و خواهرانم می خواهم توجه شما را به دو مساله جلب کنم:

مساله اول:

لازم است از ثروت های کشور محفاظت شود، بر کسی پوشیده نیست که کشور ما از جمله کشورهایی است که خداوند تعالی با اعطای نعمت ها و ثروت های مختلف آن را مورد لطف خود قرار داد که از جمله مهم ترین این ثروت ها منابع آبی هستند.

اهمیت این ثروت در تمامی ابعاد زندگی مشخص است بنابراین اشخاصی که در این حوزه فعالیت دارند، باید برنامه ریزی و مطالعه کرده و به این مساله اهمیت بسیاری بدهند چرا که گهگاهی در مورد وضعیت آب ها در کشور پاسخ های نامطمئنی دریافت می کنیم.

در برخی مناطق تهدیدات جدی متوجه زمین های کشاورزی و حیوانات است، علاوه بر این برخی مناطق نیز با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند. باید برای منابع آبی سیاستی روشن و در ابعاد این مشکل وضع شود که دولت آن سیاست را هم در تعیین برنامه های لازم جهت حفظ حجم آب در تمامی نقاط کشور و هم در مساله ذخیره سازی و افزایش راهکارهای حفاظت از سطوح معقولی از آب و دستیابی به راه حل هایی برای مقابله با مساله هدررفت و استفاده نادرست از آب در پیش گیرد.

حفاظت از این ثروت مسئولیت همه نهادها و شهروندان است. بنابراین همه باید این موضوع را جدی بگیرند.

مساله دوم:

حالا که به لطف خداوند تعالی و با کمک ها و جانفشانی های  مبارزان عزیزمان در تمامی گروه ها، کشور در آستانه رهایی از تروریسم داعش قرار دارد، از خداوند تعالی می خواهیم که امنیت و آرامش در سراسر کشور برقرار شود.

ضروری است به شکلی جدی به حفظ همبستگی جامعه و تقویت ریشه های برادری و محبت  و گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان همه گروه ها اندیشیده شده و تلاش بسیاری در این راستا انجام شود زیرا اهمیت بسیار این مساله بر کسی پوشیده نیست و علاوه بر اینها از یک سو این امر مسئولیت همه است..

و از طرف دیگر باید برای بازگرداندن آوارگان به مناطق مسکونی شان و بازسازی این مناطق تا جای ممکن کار جدی صورت گرفته و زندگی با کرامتی برای آنها فراهم شده و از سختی هایی که با آنها مواجه هستند کاسته شود.

خداوند تعالی همه را آنگونه که خود دوست می دارد و به آن راضی است توفیق دهد، خداوند در این کشور و کشورهای دیگر سراسر خیر و خوبی را جاری سازد و در ابتدا و انتها و در آشکار و پنهان سپاس مخصوص الله است. خداوندا ما و همه مومنان را بیامرزد و آخرین دعایمان هم اینست، سپاس مخصوص الله پروردگار دو جهان است و خداوندا درود فرست بر محمد و خاندان پاک و مطهرش.

 

پیوست ها