خطبه دوم نماز جمعه به امامت شیخ عبدالمهدی کربلایی – 8/5/1395

حجت الاسلام و المسلمین شيخ عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت دینی اعلی و امام جمعه کربلای معلی در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید ضمن اشاره به آیه های 95 و 96 سوره مبارکه نساء و مضامین عالیه آن اظهار داشت :

آیات و روایات بسیاری درخصوص مجاهدین در راه خدا، منزلت والا و پاداش عظیم ایشان نازل شده است. پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر نیکوکاری، نیکوکارتر از او هست تا آنگاه که در راه خدا شهید شود، همین که در راه خدا شهید شود دیگر نیکوکارتر از او نیست.

امام علی (علیه السلام) نیز در این باره فرموده اند: بالاترین وسیله ای که متوسلین به خدا به آن چنگ زده و تمسک میجویند ایمان به خدا و پیامبر اوست و جهاد در راه خدا بالاترین درجه اسلام است.

همچنین فرموده اند: جهاد در راه خدا دری از دربهای بهشت است که خداوند تبارک و تعالی آن را برای اولیای خاص خود گشوده است.

علاوه بر این صدها حدیث دیگر نیز در فضیلت جهاد آمده است.

امام جمعه کربلا افزود: در عصر کنونی خداوند تبارک و تعالی جهاد و دفاع ازخاک و ناموس و مقدسات در برابر تروریست های داعش را بر مردم عراق مقدر فرموده است. پیر و جوان برای حضور در جبهه های جنگ از یکدیگر سبقت گرفته اند و با فداکاری های خود به پیروزی های مهمی دست یافته اند. از خداوند تبارک و تعالی رهایی قریب الوقوع خاک عراق را از لوث تروریست های داعش خواستارم.

وی ضمن اشاره به داستان زندگی یکی از رزمندگان اظهار داشت: داستان زندگی و شهادت این بزرگوار سرشار از مبانی والای جهاد و ایثارگری در راه دفاع از وطن میباشد.

این شهید بزرگوار با همسر مومنه و سه فرزند بیمار خود و بدون هیچ پشتوانه مالی زندگی میکرد. پسر کوچک وی در اثر بیماری به حالت اغما میرفت، دخترش غده ای در گردن داشت و نیازمند عمل جراحی بود و طفل شیرخواره اش در بیمارستان بستری بود.

او دقایقی را با خود اندیشید که آیا در کنار فرزندان بیمار خود بماند و یا به دفاع از وطن برخیزد؟

درهمین حال صدای همسر مومنه خود را شنید که میگفت: نگران نباش و به سوی جبهه برو، وطن به مردانی نیاز دارد که به دفاع از آن برخیزند. امام حسین علیه السلام را یاد کن، آیا امام به خاطر فرزندان و همچنین حضرت سجاد علیه السلام جنگ را رها ساخت ؟ حضرت سیدالشهدا علیه السلام درس بزرگی را به دوستداران و پیروان خود داد. به جبهه برو و نگران بیماری کودکان نباش. فداکاری و ایثارگری شما آینده ما را رقم زده و امنیت را به ما باز خواهد گرداند.

این شهید بزرگوار به سوی میدان جنگ شتافت و پس از چندین روز نبرد با داعش، به فیض رفیع شهادت نایل شد.

برادران و خواهران گرامی، این شهید والا مقام حتی قادر به پرداخت هزینه های درمانی فرزندانش نیز نبود و لیکن مشکلات زندگی او را از دفاع از وطن باز نداشت.

ما دربرابر این نمونه های ارزشمند احساس شرم میکنیم. چنین افرادی به درجه بالای ایمان و اخلاص رسیده و الگوی ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی افزود: ولیکن متاسفانه شاهد آن هستیم که گروه دیگری درراستای دسترسی به امتیازات دنیوی دست به هرکاری میزنند و درجهت نیل به منافع بیشتر تلاش میکنند. این درحالی است که از ایشان انتظار میرود شباهتی هرچند ناچیز به رزمندگان داشته باشند.

وی درپایان توفیقات روزافزون را از درگاه خدامند متعال برای همگان خواستار شد.

پیوست ها