خطبه دوم نماز جمعه به امامت سید احمد صافی 22/8/1394

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه شد ضمن اشاره به مساله مبارزه با تروریسم و فساد موجود در دستگاههای دولتی ، دو موضع مهم را خاطر نشان کرد.

موضوع اول :

همانگونه که در خطبه های پیشین یادآور شدیم ، یکی از بزرگترین بحران های پیش روی کشور ، مبارزه با گروهک تروریستی داعش میباشد و ما در این راه نیازمند استفاده از کلیه امکانات ، هماهنگی و همکاری فی مابین نیروهای امنیتی و داوطلبان و همچنین فرزندان عشایر در راستای تحقق پیروزی های بیشتر میباشیم.

به همین مناسبت ، وی پیروزی های اخیر در منطقه سنجار به دست نیروهای پیشمرگه را ستود و از حوادث اخیر طوزخورماتو ابراز تاسف نمود.

وی افزود : پیش از اینکه به موضوع دوم بپردازیم ، لازم است از دانش آموزانی که با صرفه جویی در هزینه های روزمره خود کشور عراق را در نبرد با تروریست حمایت کردند تشکر و قدردانی کنم.

وی همچنین خاطر نشان کرد : این امر سند و دستآویزی برای مسئولانی است باوجود تمکن از حمایت کشور در نبرد با تروریسم خودداری میکنند.ما واقعا به وجود چنین فرزندانی در وطن مفتخریم.

موضوع دوم :

شهروندان از بی توجهی برخی کارمندان دراکثر سازمانهای دولتی رنج میبرند چرا که شاهد سهل انگاری و عقب افتادن روند اجرای کارها توسط کارمندان بوده و با تاخیر در اجرای عملکرد مواجه میشوند.و این جزئی از فساد موجود در سازمانهای دولتی است که نیازمند سعی و تلاش در راستای اصلاح میببوده و در کنار آن عمل مهم تربیت و فرهنگ سازی باید صورت گیرد.

وی افزود : گسترش فرهنگ شهروندی و تربیت فرزندان صالح در خانه ، مدرسه و دانشگاه ، نقش موثری در کاهش خطاهای کارمندان خواهدداشت . همچنین برخی آفات خطرناک مانند رشوه خواری در سازمانهای دولتی نیز ضمن تلاش در تربیت صحیح فرزندان و هشدار در خصوص خطرات آن قابل پیشگیری میباشند.

سیداحمد صافی تصریح کرد : فساد نفس ازبزرگترین انواع فساد بوده و تنها به وسیله قانون نمیتوان کسی را از ارتکاب جرم بازداشت ، لذا اگر خواهان کاهش یافتن فساد درجامعه هستیم میبایست در راستای تربیت صحیح نسل های جدید در خانه و مدرسه و رعایت درستی و حقوق دیگران و همچنین اجتناب از دروغ و رشوه خواری تلاش کنیم.

از خداوند تبارک و تعالی خواستارم که همه ما را در امر اصلاح وطن و ملت یاری کند.

پیوست ها