امام جمعه كربلا از نخست وزیر عراق خواست تا اقدامات قاطعی در زمینه مبارزه با فساد و مجازات غارتگران اموال ملت اتخاذ نماید

(سيد احمد صافی) امام جمعه كربلا در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید، از نخست وزیر عراق خواست تا تصمیمات مهم و اقدامات قاطعی در زمینه مبارزه با فساد و مجازات غارتگران اموال ملت اتخاذ نماید و امتیازات ویژه مسئولین کنونی و گذشته دولتی را لغو نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس حسینی؛ سيد احمد صافی اظهار داشت:

كشور ما عراق هم اكنون مرحله دشواری را سپری می کند و از بحرانهای گوناگونی که بر زندگی شهروندان تاثیر گذاشته رنج می برد ، کشور از سویی با تروریسم داعشی که بر بخشهایی از برخی از شهرها تسلط یافته و مرتکب جرم های شرم آوری شده و می شود، مواجه است. این امر باعث شده صدها هزار شهروند از شهرها و خانه های خود آواره شوند و شرایط دشواری را تجربه کنند. ولی فرزندان عراق در نیروهای مسلح و همچنین نیروهای مردمی داوطلب جنگ با گروهکهای تکفیری به دفاع از کشور و مقدسات برخواستند و در ماههای گذشته پیروزیهای بسیاری را محقق کردند و بسیاری هم در این راه جان خود را فدای وطن عزیز کردند.

امام جمعه كربلا از تمامی سیاستمداران خواست در این نبرد تاریخی مواضع یکپارچه ای داشته باشند و دولت تمامی امکانات خود را در پشتیبانی و حمایت از جنگجویانی که ضد گروهکهای تکفیری در نبردند، بکار گیرد. چرا که این امر در شرایط کنونی امری ضروری است و اکنون ملت کریم ما نیز در راه حمایت از رزمندگان از هیچ چیزی دریغ نمی کند چرا که همچنان اهل خیر و نیکوکاران با تمام توان از آنان حمایت می کنند و خداوند نیز بهترین پاداش را به آنان عطاء خواهد نمود.

سيد احمد صافی در ادامه گفت: عراق گرفتار مشکلات اقتصادی و مالی پیچیده ای است و در خدمات رسانی عمومی نیز کمبود فراوانی را احساس می کند، دلیل اصلی این موضوع نیز در فساد مالی و اداری در ادارات و نهادهای مختلف دولتی طی سالهای گذشته نهفته است، فسادی که هنوز هم گسترش روزافزون دارد و سوء مدیریت و عدم استفاده از یک استراتژی صحیح برای حل مشکلات نیز به آن اضافه شده است و تنها دل بستن به راه حل های کوتاه مدت در گوشه و کنار، هنگام بالا گرفتن بحران چاره کار شده است.

امام جمعه كربلا ادامه دادند: نیروهای مختلف سیاسی از اقشار و طیف های مختلف که در گذشته و حال زمام قدرت را در دست داشته و دارند و بر کرسی های دولت، پارلمان، حکومت مرکزی و حکومت های محلی تکیه داده اند متحمل بخش بزرگی در مشکلات دیروز و امروز کشور می باشند و باید نسبت به خطرات استمرار این وضعیت و عدم حل ریشه ای مشکلات شهروندان بر حذر باشند، شهروندانی که مدت زمان زیادی را صبر پیشه کرده اند و متحمل رنج شده اند.

ايشان اشاره کردند: ملتی که متحمل سختی ها شده است و با چالش هایی همچون انفجارهای خونین دست و پنجه نرم می کند و در عین حال در انتخابات شرکت می نمایند و مهره های سیاسی را با دستان خود انتخاب می کند از مسئولین توقعاتی دارد. این توقعات به حق است و مسئولین باید به جد در راه مهیا کردن زندگی شرافتمندانه برای ملت و مبارزه با فساد و تحقق عدالت اجتماعی نهایت تلاش خود را بکند.

سيد احمد صافی نماینده حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (دام ظله الوارف) از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست در گامهای اصلاح جرأت و شجاعت بیشتری داشته باشد و تنها به گرفتن تصمیمات درجه دو که در ایام گذشته اعلام کرده اکتفا نکند بلکه تلاش کند تا دولت اقدامات قاطع در مبارزه با فساد و تحقیق عدالت اجتماعی داشته باشد.

ايشان در پایان گفتند: نخست وزیر باید نیروهای سیاسی را مجبور به پذیرش مسئولیت های خود نماید و آنان که در برابر مسیر اصلاحات سنگ اندازی می کنند را رسوا نماید، حال این افراد در هر پست و سمتی که می خواهد باشند و به هر طایفه و فرقه ای که می خواهد وابسته باشند چرا که وقتی منافع ملت و کشور در میان است باید از منافع حزبی و گروهی گذشت و اشخاص مناسبی را بدون درنظر گرفتن وابستگی حزبی و قومیتی برای پستها انتخاب نماید و از برکنار کردن کسانی که در مکانهای مناسبی نیستند تردید نکند.

پیوست ها