امام جمعه كربلا بر خدمت به شهروندان و احترام حقوق آنان تاکید نمودند

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی در خطبه دوم نماز جمعه که در صحن مطهر حسینی اقامه گردید ضمن اشاره به مساله حقوق شهروندان و لزوم احترام مسئولین به خواسته های ایشان ، به دو موضوع مهم اشاره نمود :

موضوع اول :

با وجود گرمای شدید هوا در فصل تابستان ، متاسفانه در اکثر مناطق شهروندان عراقی از نقص در خدمات عمومی و مخصوصا مشکل قطع برق رنج میبرند. این در حالی است که از دولت انتظار میرفت نسبت به حل این مشکل اهتمام نشان داده و در راستای رفع آن اقدام کند. ولی با کمال تاسف شاهد آن هستیم که هر دولت نقص و کاستی ها را به دولت قبلی منتسب کرده و هیچ اقدامی جهت رفع مشکلات شهروندان انجام نمیدهد.

وی افزود : شهروندان عراقی با مشکلات عدیده ای همچون عدم وجود امکانات شغلی مناسب مواجه هستند ، اما همانگونه که مستحضرهستید درصد بیکاری در کشور بالا بوده وعلیرغم امکانات موجود در عراق ، دولت نسبت به رفع این مشکل بی تفاوت میباشد. این درحالی است که اگر دولت برنامه و سیاست مناسبی را در این راستا اتخاذ مینمود هیچ یک از شهروندان با مشکل عدم اشتغال مواجه نمیشدند.

وی ضمن اشاره به مساله فساد مالی و اداری به عنوان مادر همه بلایا و همچنین مشکلات تروریسم و ناامنی در مناطق مختلف عراق اظهار داشت : شهروندان عراقی کماکان با صبر و استقامت جان و مال و فرزندان خود را در نبرد با داعش فدای وطن خود میکنند ولیکن صبر ملت هم حدی دارد و تا ابد ادامه نخواهد یافت.

نماینده مرجعیت اعلی همچنین با در خواست از دولت مرکزی و محلی مبنی بر استفاده از روش های مناسب در برخورد با خواسته های شهروندان ، احترام و رعایت حقوق ایشان و عدم خشونت در برخورد با خواسته های مشروع آنان تصریح کرد : دولت میبایست نهایت تلاش خود را در راستای رسیدگی به خواسته های شهروندان و کاهش رنج های ایشان انجام داده و از بی احترامی و سبک شمردن خواسته ها وتقلیل منزلت ایشان خودداری کند. از مسئولان انتظار میرود تا ضمن عمل مخلصانه در راستای رفع احتیاجات شهروندان ، خود را جای مردم قرار دهند تا بدینوسیله درد و رنج آنان را درک کنند.

موضوع دوم :

شیخ عبدالمهدی کربلایی همچنین با اشاره به نیروهای امنیتی ، داوطلبان مردمی و فرزندان عشایر مخصوصا در مناطقی چون الرمادی و استان الانبار که در جنگ با تکفیری ها و تروریسم موجبات پیروزی و گشایش را برای شهروندان فراهم کرده و این مناطق را از لوث تکفیری های داعش پاکسازی کرده اند اظهار داشت : مسئولان باید از احتیاجات و نیازهای ایشان مطلع شده و آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات آنان باشند.

وی همچنین ضمن تشکر و تقدیر از تلاش ها و جنبش های پیروزمندانه نیروهای امنیتی بار دیگر بر ضرورت مشارکت فرزندان عشایر غیور عراق در صحنه های نبرد تاکید ورزید و افزود : مشارکت نیروهای داوطلب مردمی در صحنه های نبرد موجب ارتقای نیروی معنوی و اقتدار نظامی بوده و حس وحدت و اتحاد ملی را اثبات میکند و در راستای آزادسازی کشور از داعش جنایتکار ، فرصت را از تمامی تفرقه طلبان سلب میکند.

در پایان شیخ عبدالمهدی کربلایی بار دیگر بر ضرورت همبستگی مسئولان با شهروندان و همچنین آگاهی از نیازهای ایشان اشاره کرد و گسترش روابط برپایه اعتماد متقابل و تساوی حقوق را ضروری شمرد.

پیوست ها